TARİFLER ve HERŞEY

ARŞİVLER

Rimini

San Marino‘ya kadar gelmişken Rimini’yi görmeden gitmeyin!’ Bu cümleyi bir kaç kişiden duyduktan ve San Marino – Rimini arasının 30dk olduğunu öğrendikten sonra çıkıyoruz yola. Kısa ama keyifli bir yolculuktan sonra varıyoruz Rimini’ye. Taksinin şöförü geri döneceğimiz için bizi bekliyebileceğini söylüyor ve birbirimize telefon numaralarımızı veriyoruz. Bu arada kendisi malesef neredeyse hiç İngilizce bilmiyor, bizi bekliyeceği yeri ve saati netleştirip, anlaştığımızı umarak sahile yakın bir yerde ayrılıyoruz.
Rimini’nin Adriyatik denizine 20km uzunluğundaki sahiline vardığımızda hafif puslu ama mis gibi havanın etkisiyle kendimizi caretta caretta’lar gibi içgüdüsel bir şekilde denize doğru yürürken buluyoruz.

Bizim Rimini seyahatimiz Mayıs başı olduğundan sahilde hala yaza hazırlık devam ediyordu. Kumsala yerleştirilen şemsiye direklerinin sayısına ve sıklık aralığına bakıldığında eminim şu anda gitseniz adım atacak yer bulamayabilirsiniz. O yüzden biz kendimizi şanslı sayarak sadece bir kaç Rimini’linin olduğu bu harika kumsalda, ayakkabılarımız elimizde sezonun ilk denizine dokunarak keyifle yürüyoruz. Istanbul yorgunluğunu geride bırakıp sessizliğin arasında sahilde frizbi oynayan çocukların neşeli kahkahalarını dinliyor,

Oltalarına balık gelmesini bekleyen balıkçıların sakin bekleyişini izliyoruz.

sahilde önümüze çıkan yengeçlerin arasından geçerek

sahil

çocukluğumdan beri bu kadar yakından görmediğim devasa dönme dolaba doğru yürüyoruz. Yaz aylarının yorgunluğunu üzerinden atmak ister gibi şimdilik bu sakin duran dönme dolabın tatilin başlamasıyla nasıl bir enerjiyle insanların başını döndüreceğini görmek istiyorum.

Sahile oldukça yakın olan ve sonradan Fellini’nin (Bu arada bir sanat şehri olan Rimini’nin aynı zamanda Federico Fellini’nin de doğduğu yer olduğunu belirtmeliyim) bir çok filminde de yer aldığını öğrendiğimiz, 1908 yılında yapılan ve ulusal anıt ilan edilen etkileyici Grand Hotel‘de kalıp bu sahilin keyfini çıkarmak keyifli ve eğlenceli olabilir diye aklımızdan geçiriyoruz.

Temiz hava karnımızı acıktırıyor, Rimini’nin tarihte deniz ticaretinde önemli rol oynamış marinasından geçip denize arkamızı vererek içerilere doğru yürüyoruz.

Taksiden indiğimizde gözümüze çarpan Viale Antonio Beccadelli üzerindeki Casina del Boscoya gidiyoruz. Burası geleneksel Romagna mutfağının vazgeçilmez piadina’sini (bir çeşit gözleme) ve cassone’sini (piadina’nın mozzarella peyniri ile hazırlanan kapalı versiyonu) yiyebileceğiniz restaurantlardan biri.

piadina

cassina

Rimini’nin serçeleri de ağızlarının tadını biliyor ve piadina yiyebilmek için yanınıza kadar gelmekten hatta elinizden yemekten çekinmiyorlar.

Yemekten sonra tarihi şehir merkezine giditmek üzere büyük bir cesaretle halk otobüsüne biniyoruz . Şöförle iletişim kurmak imkansız ancak en çok kullanılan turistik tanım olduğundan şöförün ‘old city’  lafını anlamasıyla doğru yerde inebiliyoruz! Biz yürürken hafif hafif yağmur yağıyor, ara sokaklardan geçerken Rimini’nin tarihi yapıları bize eşlik ediyor.

IMG_7630 Pastel renklere boyalı evlerin panjurlu, özenle çiçeklendirilmiş, dantelli perdeli pencerelerine bakınca nedense hep içindeki yaşamları hayal eder buluyorum kendimi.

Rimini sokaklar

Roma döneminden kalma Ponte Tiberio ya da bir diğer adıyla Augustus köprüsüne vardığımızda denklanşöre basma hızım da artıyor :)

Başınızı çevirdiğiniz her nokta o kadar güzel ki fotoğraf makinanızla aranızdaki ilişki kuvvetleniyor! :)

Ponte di Tiberio’nun ve çevresinin büyüsünden zor ayrılıp Corso D’Augusto’yu takip ederek cafeler, dükkanlar ve dini yapılarla çevrili Piazza Cavour’a varıyoruz.

piazza cavour

1330′larda Rimini lordlarının evi olarak inşa edilen ve önündeki gotik kemerlerin merkezinde bir zamanlar suçluların asılarak idam edildiği Podesta Sarayı, Giuseppe Verdi’nin 1857′de açılışını yaptığı neoklasik Galli Tiyatrosu hemen önündeki Papa V. Paul heykeli ve solundaki çeşme meydanın önemli bölümlerinden.

Rimini’nin önemli yaşam merkezlerinden biri olan Piazza Cavour  özellikle yazın açık hava konserlerinden antika pazarına kadar her türlü organizasyona ev sahipliği yapıyor. Piazza Cavour’dan çıkıp gene corso D’Augusto üzerinden Güney’e doğru yürüyoruz ve bu sefer Julius Caesar’ın askerlerine kendisini Romaya doğru takip etmelerini istediği ünlü konuşmasını yaptığı, aynı zamanda da II. Dünya savaşının sonunda Naziler tarafından 3 Parisli gencin öldürüldüğü ve meydanın ismini aldığı 3 şehit anlamına gelen Piazza tre Martiri’ye geliyoruz.

piazza tre martiri

Meydandaki  (Torre dell’Orologio) saat kulesi ilgimizi çekiyor. Üst kısmında normal saat varken onun altındaki bölümde ise zodyak işaretlerini, güneş-ay takvimini gösteren astroloji saati bulunuyor.

27741247

Saat kulesinin ilerisindeki kilise ve meydanın kuzeyindeki Ceasar’ın bronz heykeli de meydanın diğer görülmesi gereken önemli noktaları.

1Piazza tre martiri’de dolaşırken aynı zamanda pastane ve el yapımı makarna, likör, şarap gibi gurme ürünler satan dükkanların diğer yerlere oranla çokluğu dikkatimizi çekiyor.

rimini gurme

İyi ki İtalya’da son günümüz değil diye düşünüyorum zira bu dükkanlarda son bir kendini kaybetme krizi geçirebilirdim! Bu arada San Marino’ya dönme vaktimizin geldiğini fark ediyoruz. Hızla Romalı hükümdar Augustus’un Aktium savaşında Anthonius ve Kleopatra’ya karşı kazandığı zaferin anısına inşaa edilen ve Dünyadaki en eski Roma kemeri olan Arch of Augustus – Augustus Kemeri’ne doğru yöneliyoruz.

Bu devasa kemerin bir özelliği de üzerindeki 4 mitoloji Tanrısı Zeus, Apollo, Neptün ve Roma’nın olduğu Rimini’nin Romaya olan tutumunu sembolize eden kabartmalar. Tanrıların kıralı Zeus ve Güneş Tanrısı Apollo kabartmaları İmparatorun yüce gücünü ve hakimiyetini tasvir etmesi için kemerin Roma’ya bakan tarafına, deniz Tanrısı Neptün (Rimini’yi ve halkının denizine olan sevgisini tasviren) ve  bir Tanrıçanın kabartmaları da şehrin hükümdarlarına tanıklık etmesi için Rimini’ye bakan tarafına yerleştirilmiş.

Rimini gezimiz işte bu tarihi kemerin altından geçer geçmez zaman tünelinden çıkmış gibi sona eriyor. Bir kaç gün sonra Rimini’ye Bologna trenine binmek üzere geri geleceğiz. Bologna, işte kesinlikle görülmesi gereken son derece etkileyici bir başka güzel Emilia Romagna şehri daha.

Bekleyin Bologna ile ilgili anlatacaklarımı kaçırmamanızı tavsiye ederim :)

* Piazza tre martiri panoramik fotoğrafı Vito Buccellato‘ya aittir.